štvrtok 17. marca 2011

Mobily...boli, sú a vždy aj budú

Dnes som sa tak motkala po internete a našla som článok o 10 najlepších mobiloch na svete. Tak som sa tak nad tým zamyslela, technika urobila za zopár rokov neuveriteľný pokrok. Pamätáte keď ste chodili s Nokiou 3310 a boli ste najväčší frajer lebo ste vôbec mali telefón, ktorý sa dá vyniesť z domu a nemá žiadne káble?

Na svoj prvý telefón som bola patrične hrdá - mala som 6 rokov a dostala som Sendo S200. Mala som pocit že mi rodičia konečne začali veriť a mobilom mi ukazujú ich názor že som za seba sama zodpovedná. Ale prišla som do školy a tam bolo dievča, ktoré malo na mobile farebný displej! Bola som zronená že niekto je lepší ako ja. Všetko o čo mi išlo bol farebný displej. Minulý týždeň prišla moja sestra (6 rokov) zo školy a spýtala sa mamy: "Mami, kúpiš mi I-Phone?" Mama sa nad tým iba zasmiala ale mňa to donútilo zamyslieť sa.



Kedysi sme mobil používali len na telefonovanie, potom istá fínska spoločnosť vymyslela takzvaný "Short Message Service" nám bežne známy ako smsky. Teraz je mobil multifunkčná zábavná stanica, v ktorej sú hry, wi-fi, sociálne siete, gps, prehrávač hudby, fotoaparát a veľa ďalších vecí. Áno, všetko je to síce užitočné ale nezaobišli by sme sa bez toho?

Osobná komunikácia začína pomaly ale isto ustupovať moderným technológiám ako sú už spomínané mobily ale hlavne internet a sociálne siete. V praxi to znamená že viac ako polovica z nás radšej sedí doma za facebookom ako by mali ísť s priateľmi von. Je to smutné ale je to tak. Medziľudské vzťahy pomaly chladnú a predpokladám že to bude len horšie.

Stačí sa však trošku snažiť. Keď už ste pri počítači (čo ste keďže toto čítate :) ) čo tak napísať priateľovi/priateľke a pozvať ho do kina alebo na kávu? Budete mať príjemný večer a uvidíte že osobný kontakt prospeje viac ako chat. Držím palce v upevňovaní vzťahov :)

Len vaša...Say ♥

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára