streda 16. marca 2011

Maturitná téma mi zmenila pohľad ....

Práve včera, 15.marca 2011 sa konala písomná časť maturitnej skúšky na území Slovenskej republiky. Okolo 12:25 sa v priamom prenose rádia SRO1 vyhlasovali témy na "slohy" zo slovenského jazyka. Nepýtajte sa ma, čo som robila, keď som počúvala rádio Slovensko, ale zaujalo ma to a donútilo zamyslieť sa.

Jednou z tém bola mne v poslednej dobe dosť blízka téma "Blogeri- odraz spoločnosti." Mali to písať ako diskusný príspevok. "Zaujímavé"- povedala som si po odvysielaní. Týka sa to aj mňa a ďalších dvoch adminiek na tomto blogu. Respektíve, nielen nás, ale všetkých blogerov na svete, čo sa pokúšajú preraziť práve so svojim nápadom a prácou do sveta. Každý z nás sa snaží byť originálny a dať ľuďom niečo pozitívne do života. Čo však bude obsahom a čo si prečítame si vyberieme len my sami. Nikto nám nemôže nanútiť "Na toto si prečítaj...". Na druhej strane, aj blogeri udávajú istú podobu toho, čo sa nám dostane "na stôl". Všetky médiá sveta nám podsúvajú rôzne správy a informácie. Ako ich my spracujeme je na nás. Ľudia po celom svete sa tvária spolupatrične a keď sa niečo stane v danom štáte, len o tom napíšu prípadne spomenú v hlavných správach.Určite aj blogeri čerpajú z týchto správ zo sveta. Najviac ma však teší fakt, že si to my "kompetentní" preložíme do svojho jazyka a a zaujmeme svoje stanovisko.
Náš postoj sa dá ľahko ovplyvniť ďalšími a ďalšími ľuďmi. Samozrejme, potom sme my- blogeri len "ohovárači" a "nedôstojný zdroj informácií". Avšak, keď si tak ostatní uvedomia, sme len odrazom spoločnosti a toho čo nám poskytuje. Ideme si vlastnou cestou, tak ako každý iný človek. Vyčítajú nám len a zverejňujú na rôznych "čiernych listinách". My za to nemôžeme.Ako si nás spoločnosť vychovala, takí aj sme a to nezmenia. Sme jedineční a tí ktorí z nás robia postavičky mimo"deja", sa len mýlia. Nech aj oni dokážu vyjadriť svoj názor a nie len kritiku.....

PS: Maturitné témy = fajn myšlienky na zamyslenie :))

Vaša Wia Q, kreatúra bez duše...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára